I AM LISTENING TO
|
WAS ICH LIEBE
  • Englisch
  • Deutsch

Generic Syntax Highlighting with Regular Expressions in pure PHP

3. März 2016




Generic Syntax Highlighting with Regular Expressions in pure PHP

Due to Google AMP (Accelerated Mobile Pages) , I have been looking for a way to effectively do Syntax Highlighting without Javascript in pure PHP.

I was about to write my own, when I found an older article from phoboslab. Thanks Dominic for saving me some time ;) Its not perfect, but close enough.

A simple Syntax Highlighting Class that does just that. The class was not working with PHP 5.4.x+, as it uses  preg_replace() with the /e modifier.

It will not cover all, but its better than nothing :) I will also add a section to my my AMP tweaks article to showcase the integration of Geshi.

Here an updated version using the preg_replace_callback() function.

THE SYNTAX HIGHLIGHT CLASS

THE CSS

USAGE

@GitHub portalzine/UtilityBelt/SyntaxHighlight

Enjoy coding …




Abonnieren
Benachrichtige mich bei
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments



Alexander

Ich bin ein Full-Stack-Entwickler. Meine Expertise umfasst:

  • Server-, Netzwerk- und Hosting-Umgebungen
  • Datenmodellierung / Import / Export
  • Geschäftslogik
  • API Layer / Action Layer / MVC
  • Benutzeroberflächen
  • User Experience
  • Verständnis für Kundenwünsche und Geschäftsbedürfnisse

 

Ich liebe die Entwicklung, das Design und kenne mich auch mit Serverarchitekturen aus.  Ich würde mich nie vollständig fühlen, wenn einer der Bereiche fehlen würde.

Ich habe ein breites Interessengebiet, deshalb tauche ich ständig in neue Technologien ein und erweitere mein Wissen, wo immer es nötig ist. Die Technologien entwickeln sich schnell und ich genieße es, die neuesten Technologien zu nutzen.

Abgesehen davon bin ich ein friedliebender Kerl, der versucht, Leute um sich herum zu haben, die dasselbe denken.  Ich glaube wirklich an das Prinzip: "Wenn man jemandem hilft, wird einem jemand helfen, wenn man es braucht."

Previous Next