I AM LISTENING TO
|
WAS ICH LIEBE
  • en
  • de

Organizing Your CSS / SCSS Code

19. Dezember 2015








Organizing Your CSS / SCSS Code

I almost completely switched to Sass in the past year. So organzing my CSS code has become a mission of mine :)

Structure is especially needed, when you are not the only one working on the design. So that everyone on the team can easily understand and contribute with ease. There are never too many files, as files get combined anyway.

Make your own life easier and for those you work with!

Currently applying the following structure on newer projects:

  1. BASE holds files like resets, typography and foundation structures.
  2. COMPONENTS holds specific module definitions, like buttons, navigation etc.
  3. UTILS holds my own functions, mixins and configuration for the whole project.
  4. LAYOUT holds the main files defining the different layout areas / grid of the project.
  5. SECTIONS holds the definition of pages or sub sections defined.
  6. THEMES holds files for theme switches or front / backend layouts.
  7. VENDORS holds those files that are related to external includes.

Which architecture fits your project & team will vary.

Enjoy coding …




Leave a Reply

avatar
  Abonnieren  
Benachrichtige mich bei



Alexander

Ich bin ein Full-Stack-Entwickler. Meine Expertise umfasst:

  • Server-, Netzwerk- und Hosting-Umgebungen
  • Datenmodellierung / Import / Export
  • Geschäftslogik
  • API Layer / Action Layer / MVC
  • Benutzeroberflächen
  • User Experience
  • Verständnis für Kundenwünsche und Geschäftsbedürfnisse

 

Ich liebe die Entwicklung, das Design und kenne mich auch mit Serverarchitekturen aus.  Ich würde mich nie vollständig fühlen, wenn einer der Bereiche fehlen würde.

Ich habe ein breites Interessengebiet, deshalb tauche ich ständig in neue Technologien ein und erweitere mein Wissen, wo immer es nötig ist. Die Technologien entwickeln sich schnell und ich genieße es, die neuesten Technologien zu nutzen.

Abgesehen davon bin ich ein friedliebender Kerl, der versucht, Leute um sich herum zu haben, die dasselbe denken.  Ich glaube wirklich an das Prinzip: "Wenn man jemandem hilft, wird einem jemand helfen, wenn man es braucht."

Previous Next