I AM LISTENING TO
|
WAS ICH LIEBE
  • Englisch
  • Deutsch

Sass Mixin obsession

9. Dezember 2015








Sass Mixin obsession

Since completely moving to Sass, I am really obsessed to make my work easier :) There are many Mixins that really help to speedup development and remove some of the tedious tasks ;)

“Some things in CSS are a bit tedious to write, especially with CSS3 and the many vendor prefixes that exist. A mixin lets you make groups of CSS declarations that you want to reuse throughout your site. You can even pass in values to make your mixin more flexible. ” – Sass Basics

I will be showcasing some of the libs and resources here in the coming weeks. I only have one condition, Mixins should be simple dropin modules so that they can be used universally!

Here one Mixin, I love, that sets a REM font size with a Pixel fallback:

MIXIN

USAGE

OUTPUT

Enjoy coding…

 




Abonnieren
Benachrichtige mich bei
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments



Alexander

Ich bin ein Full-Stack-Entwickler. Meine Expertise umfasst:

  • Server-, Netzwerk- und Hosting-Umgebungen
  • Datenmodellierung / Import / Export
  • Geschäftslogik
  • API Layer / Action Layer / MVC
  • Benutzeroberflächen
  • User Experience
  • Verständnis für Kundenwünsche und Geschäftsbedürfnisse

 

Ich liebe die Entwicklung, das Design und kenne mich auch mit Serverarchitekturen aus.  Ich würde mich nie vollständig fühlen, wenn einer der Bereiche fehlen würde.

Ich habe ein breites Interessengebiet, deshalb tauche ich ständig in neue Technologien ein und erweitere mein Wissen, wo immer es nötig ist. Die Technologien entwickeln sich schnell und ich genieße es, die neuesten Technologien zu nutzen.

Abgesehen davon bin ich ein friedliebender Kerl, der versucht, Leute um sich herum zu haben, die dasselbe denken.  Ich glaube wirklich an das Prinzip: "Wenn man jemandem hilft, wird einem jemand helfen, wenn man es braucht."

Previous Next