Home » Development » Adwords » Building up a Google Adwords campaign (1) – Research
Which keywords are most relevant to your campaign and are used by people to find your product/service/company?These are also relevant for the keywords that you will be using on the target website itself.
Can also be adjusted in the long run by checking the log and see what search keywords visitors used to reach the website.
Adwords also provides a quality score for keywords, so that you don’t waste your time on underperforming keywords.
Consistency between the landing page content and Adwords keywords is important. Quality search results are awarded with a higher quality score by Google.
Which keywords are used by other companies / products in the same field (http://www.ispionage.com/) ?[/text-with-icon][text-with-icon icon_type=“font_icon“ icon=“icon-search“ color=“Extra-Color-1″]
Who are you targeting, what do people say about your brand / product / company already ?
Once you have defined these key corners of your campaign, you can move forward and actually setup your campaign in Google Adwords.
More on this, in the next small article.
Alexander Gräf
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Ich bin ein Full-Stack-Entwickler. Meine Expertise umfasst:
Ich liebe die Entwicklung, das Design und kenne mich auch mit Serverarchitekturen aus. Ich würde mich nie vollständig fühlen, wenn einer der Bereiche fehlen würde.
Ich habe ein breites Interessengebiet, deshalb tauche ich ständig in neue Technologien ein und erweitere mein Wissen, wo immer es nötig ist. Die Technologien entwickeln sich schnell und ich genieße es, die neuesten Technologien zu nutzen.
Abgesehen davon bin ich ein friedliebender Kerl, der versucht, Leute um sich herum zu haben, die dasselbe denken. Ich glaube wirklich an das Prinzip: "Wenn man jemandem hilft, wird einem jemand helfen, wenn man es braucht."