I AM LISTENING TO
|
WAS ICH LIEBE
  • Englisch
  • Deutsch

My Javascript Stack

20. November 2015








My Javascript Stack

Some time ago I said: “My perfect framework, is a set of solid singular solutions that have proven themselves over the years. Working solo or together in harmony”.

Here is a list of some of my core components, that I use in combination or standalone.

CORE

LAYOUT

TEMPLATING

OBSERVABLES

ROUTER

STORAGE

DEPENDENCY MANAGER

  • RequireJS  – requirejs.org

    jQuery Tweak: If you have already loaded jQuery before RequireJS, you can not use define([“jquery”], …) in your module defines. Add this to your main RequireJS config before doing anything else …

    NOW you can live happily ever after :)

  • OR
  • Loadrunner – github.com/danwrong/loadrunner

This is basically the core stack that I use to build out ideas :) While Angular is always an option, the above satisfies most of all needs and is often far slimmer. The rest depends on how you organize your code yourself, but at least you are not forced into fixed structures ;)




Abonnieren
Benachrichtige mich bei
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments



Alexander

Ich bin ein Full-Stack-Entwickler. Meine Expertise umfasst:

  • Server-, Netzwerk- und Hosting-Umgebungen
  • Datenmodellierung / Import / Export
  • Geschäftslogik
  • API Layer / Action Layer / MVC
  • Benutzeroberflächen
  • User Experience
  • Verständnis für Kundenwünsche und Geschäftsbedürfnisse

 

Ich liebe die Entwicklung, das Design und kenne mich auch mit Serverarchitekturen aus.  Ich würde mich nie vollständig fühlen, wenn einer der Bereiche fehlen würde.

Ich habe ein breites Interessengebiet, deshalb tauche ich ständig in neue Technologien ein und erweitere mein Wissen, wo immer es nötig ist. Die Technologien entwickeln sich schnell und ich genieße es, die neuesten Technologien zu nutzen.

Abgesehen davon bin ich ein friedliebender Kerl, der versucht, Leute um sich herum zu haben, die dasselbe denken.  Ich glaube wirklich an das Prinzip: "Wenn man jemandem hilft, wird einem jemand helfen, wenn man es braucht."

Previous Next